Sabtu, 19 Oktober 2019

Kurangkan selera makan tapi tetap kenyang.

Bila umur kita makin meningkat, sebenarnya kita kena cuba kawal selera makan kita supaya kita tak de masalah di hari tua untuk meneruskan aktiviti harian.

Saya selalu perhatikan ramai orang kita yang dah berusia akan mempunyai masalah kesihatan seperti sakit pinggang, sakit lutut yang kebanyakan berpunca dari berat badan yang berlebihan.

Sebenarnya jika kita tahu cara kawal selera makan dengan baik, insyaAllah kita takkan makan sampai perut rasa mengah dan akhirnya berat kita naik dan susah nak turun.

Apa yang boleh diamalkan untuk kurangkan selera makan? Saya cuba amalkan minum Cinch sebelum makan....supaya cepat kenyang. Jadi bila nak makan nasi atau meal utama kita akan makan sedikit sahaja.

Saya suka Cinch Coklat sebab ia paling rendah GI iaitu rendah Glisemik Indeks. Boleh baca artikel sebelum ini ; Apa dia rendah G.I?


Cinch Shake Shaklee

Jadi kita kenyang dan yang best ia bertahan lama. So secara tak disedari, berat badan mula menurun kerana selera berkurang.





Set Detox Vivix+ Cinch Shake

Dalam next entry saya share kenapa benda ni best amik dengan Vivix Shaklee?

So stay tune!



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 


Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 Pengedar Shaklee Kuala Terengganu
 Berminat nak beli produk Shaklee ?
Berminat nak JOIN AHLI Shaklee ?
Nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA?
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ðŸ“± Call/Whatsapp : 012-853-5689

 ðŸŒ» Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: