Khamis, 23 Mei 2019

Orang yang makan vitamin ni adalah orang yang.....

Masih terngiang-ngiang saya kisah yang dikongsi oleh salah seorang sideline business Shaklee saya iaitu Hjh Rusimah. Masa tu kami bersembang semasa trip Cruise yang Shaklee sponsor tahun lepas.

Pengedar Shaklee AKtif
Makan anggur fresh Civitavecchia.


Masa tu Hjh Rusimah share bagaimana beliau kembangkan business terutama semasa beliau masih berkhidmat di jabatan kerajaan.

Antara point yang disampaikan dan yang menarik perhatian saya adalah golongan yang makan vitamin. Kata Hjh Rusimah...orang yang akan mencari dan memerlukan vitamin  sebenarnya dalam golongan yang dipanggil "performer". Mereka ni sangat mementingkan kesihatan dan meletakkan kesihatan perkara utama dalam hidup. Golongan ini mementingkan kejayaan dalam kerjaya. Mereka ini pegang prinsip perli sihat agar boleh kerja dengan lebih baik.

Waktu itu saya tersedar...hakikatnya benar apa yang dikongsi oleh Hjh Rusimah.

Dunia saya dikelilingi oleh orang yang pentingkan kesihatan. Bila sihat baru boleh cari duit lebih. Boleh cari duit banyak dan sebagainya.

Tapi bila sakit...duit yang banyak pun tak akan ada nilai kerana kita pasti tak dapat nikmati disebabkan dah sakit kan?

Ada ramai orang bila ditanya...ada makan vitamin? Sebahagian besar jawab ya...kerana mereka ini percaya pemakanan hari ini banyak yang tidak sesegar dahulu. Malah makanan hari ini kebanyakkannya adalah GMO produk dan kita dimomokkan dengan makanan segera.

Anak hari ini lebih kenal mee sedap, maggi berbanding vitamin. Mereka melihat vitamin tu ubat padahal ubat dan vitamin adalah 2 benda yang berbeza. Cuma kelihatan sama sebab mereka mereka sahaja hampir serupa.

Bila dah duduk dalam dunia supplement, saya sedar betapa pentingnya anak-anak diberikan vitamin. Ini sangat penting untuk proses pembesaran mereka dan kecergasan otak.

Namun bagi segelintir golongan yang kurang kesedaran , mereka akan menyangka vitamin bukanlah satu yang penting kerana mereka memang makan setiap hari dan bukannya seperti pelarian yang kekurangan makanan. Ramai yang menyangka badan anak sihat montel itulah sihat....yang kurus keding macam tak cukup makanan. Hakikatnya pembesaran bukanlah ukuran fizikal semata-mata.

Sebab saya yakin, pekerja syarikat yang cemerlang menjaga taraf kesihatan mereka supaya mereka berupaya dan bertenaga sepenjang mereka berkhidmat. Bukan itu sahaja pengambilan vitamin membantu mereka FOKUS pada kerja yang mereka lakukan. Itulah sebenarnya kualiti dalam kehidupan. wallahu alam.


Shaklee Terengganu Ready Stock
Makan vitamin untuk sihat ?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
Pengedar Shaklee Kuala Terengganu 
Nak beli produk Shaklee ?
Berminat nak JOIN AHLI Shaklee ?


Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ðŸ“± Call/Whatsapp : 012-853-5689

 ðŸŒ» Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: