Ahad, 2 Oktober 2016

Risau dengan selulit?

Dulu saya pun tak tahu apa tu selulit...tapi lepas google baru tahu apa tu selulit.

selulit 


Dari info yang diperolehi dari google ;

Selulit adalah kumpulan lemak yang mudah terjadi pada lengan dan perut. Ia juga boleh mengakibatkan garis-garis kulit pecah yang selalu terjadi pada bahagian punggung/peha. Ia berlaku disebabkan pengumpulan toksin yang memusnahkan  struktur kollagen dan elastin pada lapisan kulit dan juga membuatkan pengaliran darah menjadi kurang efisen. Selulit juga dikaitkan dengan pertambahan berat badan dan fungsi metabolik seperti, banyak makan, tidak bersenam, hormon tiroid yang tidak aktif dan alahan pada makanan. Memakan makanan berkalori secara berlebihan adalah penyebab utama pembentukan selulit.

Ya ramai aje orang yang mengalami masalah ini.  Tahukah kita pengambilan vitamin membantu mengurangkan masalah ini?

Ia ketara pada kebanyakan ibu yang mengandungkan bayi yang besar, apabila dah melahirkan perut mereka mempunyai kedutan yang nampak hodoh dibahagian perut.

Selulit yang biasa terjadi selepas ibu melahirkan anak.


Ia juga boleh terjadi pada orang yang dulunya berbadan besar tetapi kini mulai slim @ kurus. Selulit mudah nampak di bahagian punggung, tepi ketiak dan celah kelengkang.



Saya masih ingat lagi, mengapa pengambilan Vitamin C yang konsisten sangat penting adalah kerana nak kurangkan masalah ini seterusnya membantu kita mempunyai kulit yang lebih sihat.

Ya Vitamin C biasanya berwarna oren tapi tau tak Vitami C Shaklee warnanya putih? Ia adalah diperbuat dari ekstrak jagung. Paling best kerana ianya adalah Sustained Release.

Apa benda tu Sustained Release tu ?

Vitamin C mengandungi 500mg vitamin C yang dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut pelepasan masa. Setiap satu jam, ia akan melepaskan 100mg vitamin C mengikut keperluan badan kita.

Ya Vitamin C sangat penting untuk membantu kelancaran pengaliran darah dalam salur darah kita selain ia juga membantu salur darah kita sentiasa anjal.

Jika anda mempunyai masalah selulit yang belum ketara atau dah terlalu ketara, cuba amalkan pengambilan vitamin C sebagai amalan pengambilan makanan tambahan.

Berapa lama nak makan untuk nampak kesan?

Setiap kita mempunyai kesan berbeza maka saya sarankan bila nak makan vitamin Shaklee dapatkan dari pengedar sah serta keep in touch supaya kita makan dengan konsultasi dan boleh nampak perubahan.

Selain dari Vitamin C, kita juga bagus amalkan pengambilan Lecithin, Omega dan Kolagen untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menyah selulit yang ada.


Jom kita ucapkan selamat tinggal pada selulit yang  hodoh itu!






Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
Nak beli produk Shaklee ? 
Nak JOIN AHLI Shaklee ? 
Nak Duit Tambahan melalui Shaklee? 
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com 
Gmail : addinnasa[@]gmail.com 
 ðŸ“² Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛ 



 Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: