Jangan sia-siakan pahala solat hanya kerana wudhu' tak sempurna.

Saya tertarik dengan teguran Dr Muhaya tentang para wanita yang memakai eye shadow. Betapa pentingnya membersihkan eye shadow sebelum solat suapa solat tadi memberi kesan pada hati langsung pada kehidupan kita di dunia.

Eye shadow mungkin hanya segelintir aje yang memakainya...tapi saya yakin jika foundation atau nama lain make up, ramai yang menggunakannya. Satu untuk nampak lebih cantik dan kedua untuk melindungi kulit dari pancaran terus matahari.

Namun ramai yang memandang enteng perkara ini. Ada yang hanya membilas dengan air biasa dan terus mengambil wudhu seolah-olah terlupa yang kulit wajah mereka itu dilapisi oleh krim foundation. Ini juga antara punca kulit mempunyai masalah jerawat kerana tidak dibersihkan dengan sempurna.

Hakikatnya wudhu tidak sah jika air tidak membasahi kulit wajah dengan sempurna terutama kulit yang dilitupi oleh krim atau bedak muka.

Maka oleh itu, jika anda seorang yang menjaga kecantikan dan pastinya memakai bedak muka , jangan lupa membawa "Make Up Remover" atau Deep Foaming Cleanser untuk pembersihan kulit yang sepenuhnya. Bukan hanya air paip semata.

Shaklee mempunyai produk kecantikan yang sangat terkenal iaitu Shaklee Nutriwhite Make Up Remover dan Shaklee Deep Foaming Cleanser dan ianya sangat menjimatkan! Boleh diguna pakai suami isteri.

Shaklee Make Up Remover adalah pencuci muka yang bukan hanya sesuai untuk mereka yang nak bersihkan wajah dari make up tetapi untuk mereka yang mempunyai masalah pori-pori besar, kulit berminyak dan berjerawat juga sangat sesuai mengamalkannya.


Bagi Shaklee Nutriwhite Deep Foaming ia antara pencuci muka yang popular dikalangan mereka yang mahukan kulit yang cerah, gebu dan lembut!

So apakata mulai esok, masukkan 1 pencuci muka ke dalam bag telekung untuk memudahkan membersihkan kulit muka sebelum kita mengambil wudhu'.

Wudhu' yang sempurna membantu kita lebih khusyuk, iman yang mantap dan kehidupan yang lebih membahagiakan.


Semoga kita dapat menjadi hamba Allah yang lebih tawaduq dan yakin pada apa yang kita amalkan.







Nak beli produk Shaklee ? 
Nak JOIN AHLI Shaklee ? 
Nak Duit Tambahan melalui Shaklee? 

 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ðŸ“² Call/Whatsapp : 012-853-5689


♛ Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Catat Ulasan

0 Ulasan