Rabu, 18 Januari 2023

Cakna makanan kita : Apakah antara makanan yang buat uric asid tinggi?

Selepas dapat bacaan uric asid tinggi, saya mula mencari di google, makanan yang menyebabkan bacaan uric asid saya meningkat .

Rupa-rupanya kerana saya gemar minum kopi kampung atau kopi campuran. Biasanya dalam kopi kampung mereka akan mencampurkan dengan marjerin untuk beri rasa lemak. 


Saya juga suka makan sardin terutama roti sardin, tidak kurang juga makanan laut seperti kerang, tiram, siput serta saya suka makan organ dalaman seperti pedal dan hati ayam buatkan bacaan naik dengan sangat mendadak.

Makanan proses juga tidak sesuai dijadikan amalan contohnya burger, dimsum serta makanan yang banyak pengawet adalah antara makanan yang perlu dielakkan kerana ia memberi kesan mudhorat pada tubuh badan manusia.


Ada beberapa artikel perkongsian tentang makanan yang menyumbang kepada kenaikan uric asid dalam badan. Makanan yang perlu dielakkan untuk pesakit gout.

Dalam artikel itu ada dinyatakan makanan yang perlu dielakkan atau kurangkan supaya masalah uric asid akan dapat di atasi.

So, adakah anda dah mula cakna tentang pemakanan anda?


#pengedarShakleeKualaTerengganu
#ShakleeTerengganureadystock
#Shakleereadystock





Penafian : Segala testimoni dan penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan ntuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendpaat nasihat dari doktor atau mana-mana pakar kesihatan yang diiktiraf.

Tiada ulasan: