Khamis, 16 Januari 2020

Vitamin ini penting tapi sering dipinggirkan.

Saya mengenali penyakit kanser dari seorang pesakit semasa saya belajar di Universiti Malaya. Saya kenali beliau dengan nama Aya, dan dari beliau saya belajar beberapa tentang doa disamping mengenali lebih dalam tentang penyakit kanser.

Masa tu saya baru tahu pentingnya asid folik untuk pesakit kanser. Ini kerana asid folik perlu untuk bina darah merah yang sihat dan vitamin ini bantu untuk mengawal tekanan [stress].

Asid folik ini biasanya ditemui dalam vitamin B complex dan dikenali juga sebagai B9.

Ramai pesakit yang mengalami masalah sakit kronik termasuk kanser sebenarnya berpunca dari tekanan [ stress]. Ini kerana tekanan akan menurunkan sistem pertahanan badan dan akhirnya sel akan rosak. Tetapi ramai pesakit lebih fokus untuk mencari vitamin untuk tingkatkan sistem imun semata-mata [ boost imune system]... hakikat sebenarnya pesakit juga perlu mengambil berat tentang pemakanan dan vitamin yang membantu penghasilan sel darah merah yang sihat untuk memastikan badan bertahan dalam proses penyembuhan dan paling utama membantu mengawal tekanan.

Asid folik ini penting untuk bina sel darah merah yang fresh dan sihat. Macam sebuah angkatan perang...lagi ramai askar lagi bagus untuk berlawan. Kalau pesakit terlalu fokus untuk tingkatkan sistem imun samalah ibaratnya pasukan tentera yang sibuk dengan perisai nak lawan musuh cuma bilangan askar setakat yang ada sahaja. Maka adalah sangat baik, bila pesakit kanser atau apa juga penyakit mengambil langkah bijak dengan mengambil makanan yang seimbang serta pengambilan supplement yang memenuhi keperluan untuk sihat dan bertenaga dan paling penting adanya vitamin yang membantu mengawal stress. Pengambilan supplement juga perlu untuk bina sel darah yang sihat dan segar, serta supplement yang bantu sel yang mempunyai daya tahan melawan penyakit yang tinggi.



Kebaikan B complex seperti yang kita maklum, ia bantu penghasilan sel darah merah yang sihat, bantu beri mood gembira dan beri rasa badan bertenaga.Paling utama ia membantu mengawal stress. Maka vitamin ini perlu diambil oleh orang sihat mahupun yang sakit.



Berminat untuk membuat pesanan ? Sila KLIK SINI.

Berminat untuk dapatkan harga lebih jimat dan kelebihan lain ? Sila KLIK SINI.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 Pengedar Shaklee Kuala Terengganu Berminat nak beli produk Shaklee ?
Berminat nak JOIN AHLI Shaklee ?
Nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA?
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
 Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ðŸ“± Call/Whatsapp : 012-853-5689

 ðŸŒ» Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: