Selasa, 7 Jun 2016

Cara nak dapatkan RM500 dengan Shaklee!

Sekat belanja makan anak, kurangkan susu anak, kurangkan pemberian pada mak ayah bukan satu solusi yang tepat bila kenaikan harga disebabkan GST. Hakikatnya kita perlu usahakan sesuatu agar keperluan diri, keluarga dan mak ayah dipenuhi.


So ramai yang buat macam-macam nak cari duit tambahan. Apapun nasihat saya, perhatikan 2 yang utama :

1. LATAR BELAKANG SYARIKAT - berapa tahun syarikat ni dah wujud?

2. PRODUK- berkualiti dan ada R&D. Kita nak yang bukan sahaja berkesan tapi utama SELAMAT.

Bonus ; setiap syarikat akan keluarkan duit bayar bonus cuma yang membezakan adalah nilai yang kita perolehi.

Sebab bila cerita part time, semua orang pun tetap kena usaha. Bila kata meniaga memang kena cari orang. Jual makanan kucing pun kena cari orang yang beli bukan kucing.

So janganlah cakap saya tak suka cari orang hakikatnya bisnes memang melibatkan orang.


ANDA BERMINAT NAK CARI DUIT TAMBAHAN DENGAN SHAKLEE? Ni beberapa tips yang saya amal dan saya sharekan :

Pengedar Shaklee Terengganu


Apa sebenarnya nak kena buat bila nak serius dalam Shaklee?

1. Selain mengenali produk Shaklee kita kena tahu MARKETING PLAN Shaklee.

2. Ramai yg gagal dalam bisnes ni sebab TAK FAHAM marketing plan. Basic Marketing perlu tahu.

sebagai contoh : Saya nak buat Shaklee sebab nak income RM500 part time dalam Shaklee.

So apa kena usahakan?

Share kan kebaikan produk yang kita makan dengan saudara mara, kawan fb, kawan ig, segala jenis kawan yang ada.
Bila ada yang menolak jangan sedih kerana yang rugi dia, kita untung kerana Allah temukan dengan produk yang bagus ditambah kita belajar skill sharing dengan orang lain.

Kena tahu pengiraan bagaimana nak dapatkan bonus RM500 sebulan.

iaitu 1200 uv x RM3.1 x14% = RM520.80

Macam mana nak tengok uv satu barang? Tengok kat form order.

3. Buat baik dengan ALLAH. Jika dulu kita tak pernah solat sunat Dhuha, cubalah buat 2-3 kali seminggu jika tak dapat buat hari-hari.
Bangunlah tahajud minta Allah mudahkan jalan rezeki. Buat baik pada mak ayah supaya jalan rezeki lebih luas.

4. Latih jiwa dengan zikrullah kerana dalam latihan itu mendidik jiwa supaya sabar. Jika anda nak semua cepat, hakikatnya ia takkan bertahan. Sebuah bangunan yang kukuh perlu masa untuk membinanya. Bangunan yang cepat siap hakikatnya tidak kukuh kerana semuanya perlu masa.

5. Banyakkan membaca Al Quran, buku motivasi dan buku yang bermanfaat. Kurangkan membaca gosip, buku tak bermanfaat kerana apa yang kita baca itulah yg kita jana dalam minda.

6. Saya dulu usahakan jadi SUPERVISOR 6 bulan selepas join Shaklee kerana saya dah set nak 100 downline dalam 6 bulan. Downline tu adalah customer. Ramai sibuk cari customer baru tapi malas service downline. KESILAPAN BESAR yang dilakukan oleh ramai orang yang gagal dalam Shaklee. Bila ada downline ramai memang seronok buat servicing. Masa awal2 orang tak kenal kita. Maka nak orang kenal usahakanlah blog ke, fb ke, ig ke, apa2 yang memudahkan orang kenal kita buat bisnes Shaklee.

7. Asas bisnes MLM ialah 3 S- Sharing, Servicing dan Sponsoring. Jika salah satu tak buat pincanglah bisnes.


Berapa lama nak sabar? Selagi belum nampak hasil. Saya jadi Master selepas 10 tahun dalam Shaklee. Tapi Master tu bukanlah penamat atau pencapaian terbaik sebab pangkat tu tak lekat pun kat batu nisan bila kita mati nanti. So yang penting teruskan usaha.

So far belum ada syarikat yang boleh tandingi apa yang Shaklee beri pada distributor dia. Balik pada anda nak terus berjuang atau nak jadi katak lompat.

Bagi anda yang nak cari part time atau nak cari kerjaya, Shaklee ada peluang tu. Tak kiralah anda belajar takat tingkatan 3 atau pemegang ijazah kehormat peluangnya sama bila anda usaha.

So selamat maju jaya!






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Kuala Terengganu.
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛
 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: