Isnin, 2 November 2015

Vitamin C bantu kurangkan risiko STROK?

Strok selalu dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, salur darah pecah, kolestrol tinggi dan stress..... namun tahukah kita bahawa ia boleh berlaku apabila salur darah kita telah mengeras akibat plak kolestrol ditambah kerana kekurangan vitamin C?

Dalam kelas Nutrisi yang suami saya selalu buat...pasti beliau akan tekankan betapa pentingnya vitamin C dalam diet harian kita. Ini kerana Vitamin C membantu salur darah menjadi elastik dan ia juga membantu pengaliran darah dengan lebih baik.

Ya mereka yang didapati mengalami masalah salur darah pecah [ khusu pesakit strok]adalah kerana salur darah mereka tidak lagi elastik malah mengeras disebabkan oleh plak kolestrol yang makin menebal. Ini akhirnya membuatkan salur darah mudah rapuh dan pecah.


Suami saya selalu memberi contoh getah paip air...Jika ia elastik pasti pengaliran air menjadi lancar tetapi apabila ia terlalu kering , hilang elastiknya maka ia akan menjadi keras dan mudah rapuh serta akhirnya mudah pecah.

Maka pengambilan vitamin C tidak boleh diambil ringan. Vitamin C sebenarnya bukan untuk cantik sahaja tapi untuk kesihatan secara menyeluruh.

Ya ramai yang makan vitamin C untuk nampak muda, kulit lebih licin dan gebu, nak elak selsema atau bersin pagi hari...ya semua memang betul. Tak salah. Malah mereka yang amal vitamin C kerana ini secara langsung telah membantu salur darah mereka sentiasa elastik!






* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: