Ahad, 4 Oktober 2015

Dah lama ahli tapi baru nak aktif, boleh ke?

Memang ada orang yang niat asal jadi ahli sebab nak beli produk dengan harga ahli....dan tidak lebih dari itu. Namun bila kenangkan mengapa tidak mencuba nasib ....mana tahu ada tuah di situ?

Itulah yang selalu saya perkatakan dengan ahli-ahli dalam organisasi saya....ya, betul niat dulu masuk ahli sebab nak dapatkan harga ahli tapi tak salah kalau sekarang nak jadikan kerja sambilan kurang-kurang bila dapat bonus kita boleh beli vitamin dengan duit bonus tu yang mana sebenarnya kita makan vitamin secara percuma.

Mungkin ada yang segan nak menghubungi sponsor mereka [ upline atau orang yang memperkenalkan produk kepada kita] nak beritahu nak jinak-jinak dengan Shaklee. Adatlah...sebab dulu niat nak makan saja cuma kini upgrade nak jadi pengedar aktif.

Bagaimana saya nak mulakan?

Cadangan saya :

Hubungi upline atau sponsor kita

Sebuah kereta sangat bagus jika kita lakukan penyelenggaraan [ maintainance] pada pusat servis mereka sendiri...sebagai contoh jika beli Honda, sangat bagus kita buat penyelenggaraan dengan Honda. Mengapa sebab ia tahu selok belok produk mereka dan pasti ada pakar dalam bidangnya. Samalah dengan bisnes Shaklee. Upline tu macam mak, cikgu atau segala yang kita boleh anggap sebagai rujukan pertama.

Bagaimana jika upline dah beralih arah? Jangan risau...hubungi Shaklee induk [ HQ] atau mana2 branch untuk tahu siapakan upline kepada upline kita [ lebih dikenali sebagai super upline] Maka rujuklah super upline.

Jika segan nak telefon, jangan risau boleh email kepada customerinquiry@shaklee.com.my dan tanya kepada siapa nak rujuk bila kita nak jadikan panduan untuk melangkah lebih jauh dalam Shaklee.


Bila dah tahu siapa upline atau super upline kita...cuba maklumkan bahawa kita nak belajar bagaimana nak dapatkan bonus untuk makan vitamin secara percuma.

Selain menghubungi upline or super upline, sambil2 tu cuba belajar order secara online. Mengapa kena belajar? Sebab nak berjaya dalam hidup kena berdikari. Ramai orang kurang berjaya dalam bisnes sebab dok mengharap dengan orang lain dan tidak mahu berdikari.

Belajar order online juga salah satu cara berdikari.



website Shaklee ialah : www.shaklee2u.com.my

Jika tak ingat no ID boleh call no 03-56223188 untuk mendapatkan no ahli.

Ya bila order sendiri kita memang perlu menanggung kos penghantaran. Namun tahukah kalian bahawa kos penghantaran oleh syarikat itu lengkap dengan INSURANS. Jika terjadi apa-apa pada produk sepanjang tempoh penghantaran, syarikat bertanggungjawab  pada produk kita. Orang tua ada berkata, malang tidak berbau. Namun bila ada insurans cover, kita rasa lebih terjamin.


InsyaALLAH saya akan sambung lagi entry ini....semoga dengan entry ringkas ini membuka mata dan minda anda untuk berjaya dalam Shaklee kerana kita takkan tahu nasib kita selagi kita tak mencubanya.

Semoga sedikit perkongsian ini membantu anda yang baru nak berbisnes dengan Shaklee.

Selamat malam.

Jangan lupa dapatkan ..................................................... promo Vitamin E bulan ini!





Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
COD Shaklee Miri Sarawak.
 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com


 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛


 Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: