Selasa, 9 November 2010

Berbaloi Ayu beli FullPack Shaklee!!!


 Beliau merupakan kenalan terawal blogger ibu...Ayu. Beliau juga pernah menghantar entry untuk first time ibu buat grand contest di blog dulu-dulu. Walaupun begitu, Ayu ada menghantar email bertanyakan tentang vitamin Shaklee sejak awal kehamilannya yang kedua dan akhirnya pada dua bulan lepas jika ibu tak silap, Ayu pun mendapatkan 1 fullpack penyusuan dengan tambahan beberapa vitamin lain seperti ESP dan vitamin E.

Syukur pada Allah berkat kesabaran Ayu....mengamalkan 3 perkara ini :
1. Bayi disusukan sekerap mungkin atau sesi perahan yang sentiasa konsisten....jangan TIDAK PAM hanya kerana payudara tidak bengkak. Namun jika nak rasa payudara penuh dengan susu, amalkan makan alfalfa 6 biji sehari dan minum ESP bagi yang amalkan supplement. You can feel it! TETAPI KENA INGAT! Pastikan pam sehingga payudara kosong untuk mengelakkan BENGKAK SUSU atau clog duct.

2. Minum 3 L sehari. Cuba sediakan indicator. Macam ibu sekarang walau dah tak menyusukan Addin dan Nasa namun ibu pastikan ibu mengambil 3-4 L sehari yang disukat melalui botol. Ramai customer yang mengadu susu pekat namun susu belum banyak....kalau tak minum banyak dan tak mengepam dengan konsisten...memang takkan nampak impak yang hebat.

3. Doa yang berterusan bukan sekadar dari niat dari hati atau tadah tangan semata-mata. Perlu ada amalan yang mendekatkan diri kita denganNya. Membaca Al Waqiah setiap malam, berzikir memuji kebesaranNya. Bersedekah dan berbuat baik sesama manusia di mana di samping itu membersihkan hati dari siap wasangka terhadap ALLAH. Bila ada wasangka itu lah kekadang membuatkan rezeki kita terbantut. Kita kena yakin dengan amalan kita dengan ALLAH. Sesungguhnya ALLAH itu MAHA PEMBERI. Mintalah nescaya DIA memperkenankan.


...... hasilnya :



1. ENTRY SERONOK SANGAT!

2. ENTRY REZEKI..REZEKI..REZEKI



Credit to Ayu a.k.a Eijam's Family


Salam sayang dari ibu



1 ulasan:

Unknown berkata...

akak thanks bebanyak coz sudi posting entry nie..huhuhu suka sangat