Jumaat, 23 April 2021

Macam mana nak turunkan kolestrol?


Saya sendiri berkali -kali tanya suami, macam mana nak turunkan kolestrol sebenarnya? Suami saya yang ilmunya banyak tentang kesihatan menerangkan...kalau nak turunkan kolestrol kena usaha jaga makan, bersenam dan AMALKAN SUPPLEMENT yang membantu menaikkan HDL[ kolestrol baik].
Mengikut buku penulisan Dr Bruce Miller, antara supplement yang membantu menaikkan HDL ialah Omega , Protein dan beberapa supplement lain.
Eh molek pulak, kebetulan ada tertulis di canister ESP ...pengambilan setiap 25g per day membantu menurunkan paras kolestrol dalam darah.
Kebetulan saya dah amalkan sejak bujang....cuma selepas berhenti menyusu saya cuma amik sekali sahaja sehari...itupun tak sampai 25g sekadar 1-2 sudu makan sahaja.
Tapi lepas umur masuk 4 siri ni, saya memang tekankan pengambilan ESP sebab ia mengandungi 9 amino asid yang tak boleh dibuat oleh badan. Protein sangat penting demi membantu kulit sentiasa moist dan remain elasticity.
Namun surprisingly kesan ke atas kolestrol membuat saya tersenyum lebar. Pada umur 40 lebih ni, kolestrol turun!!!
Alhamdulillah happy sangat!
So anda yang memang amalkan ESP, pastikan pengambilan 25g sehari tau kalau nak turunkan bacaan kolestrol dalam darah. Selain jaga makan [ kena kawal juga; kurangkan makanan berminyak , bergoreng, makanan manis] dan bersenam, ini dah pasti.
Bagi yang usaha turunkan kolestrol selain pengambilan ubat prescribe by doctor, boleh tetap usaha dengan jaga pemakanan, bersenam dan cuba beberapa supplement supaya badan sihat semulajadi.
Jika ada yang berminat nak cuba, bolehlah wasap atau mesej ya. Usaha dan ikhtiar kena ada untuk dapat hasil yang berbeza.









Berminat nak order ? Call/Whatsapp : 012-853-5689 


 ðŸŒ» Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa 

 #pengedarshakleeterengganu 
#shakleereadystock 
#ShakleeVivixkualaterengganu 
#ShakleeMalaysia
#turunkankolestrol

Tiada ulasan: