Sabtu, 24 April 2021

Cerita biasa bulan puasa....



Bila tiba Ramadhan, semua orang usaha nak sihat supaya dapat berpuasa penuh. Malah bukan itu sahaja, kita juga harap kekal cergas terutama selepas berbuka nak solat terawih dan sambung tadarus pula.

Musim berpuasa ni juga pasti ada cabarannya...mana yang gastrik kena la usaha elakkan makanan pedas dan bersahur dengan makanan seimbang supaya tak diserang gastrik.

Namun tidak kurang juga dengan mereka yang alami sembelit disebabkan masalah kurang air dan serat sepanjang berbuka hingga ke sahur.

Ramadhan kali ini saya beli beberapa kotak susu segar [ fresh milk] dan susu cokelat kerana saya kekal mengamalkan pengambilan alfalfa sepanjang berpuasa. Mungkin ada yang belum tahu, pengambilan alfalfa perlukan banyak air. Jadi pengambilan susu membantu proses pembuangan lawas dan lancar.

Selain itu ada beberapa produk Shaklee yang sangat bagus diamalkan sepanjang bulan puasa ni untuk mengelakkan masalah sembelit antaranya ialah, Meal Shakes, Cinch Shakes, Ostematrix, HerbLax dan Lecitin.

Tapi feveret saya adalah MealShake dan Cinch Shakes.Ini kerana dua supplement ini sangat kaya dengan serat.
Bancuhan minuman ini juga membantu badan saya cukup air. Ditambah saya juga amalkan banyak vitamin lain, maka pengambilan minuman bancuhan Meashakes, ESP dan Cinch Shakes sangat membantu keperluan air yang saya perlukan.

Waktu bila minum? Saya amalkan masa moreh dan sahur. Ada yang pilih waktu berbuka supaya tak makan banyak. Ikut mana yang kita selesa. 

Puasa kalian bagaimana?



 WASAP FOR ORDER

 ðŸŒ» Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa 
 #pengedarshakleeterengganu 
#shakleereadystock 
#ShakleeVivixkualaterengganu 
#ShakleeMalaysia

Tiada ulasan: