Sabtu, 24 Oktober 2020

Amal lebih 20 tahun untuk dapatkan berat yang ideal hari ini.

Alhamdulillah sepanjang PKP berat saya naik ada la dalam 2 kg....dan berat biasa saya adalah dalam 55kg lebih sikit....
Saya amal konsep arwah mak ajar...bila masak, banyakkan amik bau...maka akan kurang makan.hehehehe


Berat pada usia 40++


Berat maksima saya pernah capai adalah 70 kg semasa mengandungkan anak-anak lelaki saya....wah masa tu berat rasanya badan ni. Nak berjalan pun mengah dan kekadang malas satu macam. Benarlah bila kita bawak badan dengan muatan berat.... secara perlahan2 kita jadi kurang bersemangat dan mudah penat.

Syukur saya teruskan amalkan produk Shaklee....

Antara yang saya suka dan konsisten adalah ESP dan semenjak anak kedua saya cuba minum Cinch Shake untuk pastikan berat turun tapi badan tak menggelebeh. 

Dengan BMI saya 23...saya tetap kena usaha nak dapatkan berat 50kg ...Namun satu produk yang buat saya memang puashati minum sejak awal saya kenal produk Shaklee adalah ESP , nama dulunya Soy Protein Shaklee.

Saya suka minum bila lapar....maka bila masa makan saya akan makan sikit aje. Saya biasa makan nasi separuh aje...kecuali skali sekala bila ada event, jemputan atau meeting....makan la lebih sikit. Pun kita digalakkan baca doa supaya makanan itu tidak memberi mudorat pada badan kita.

Kenapa saya suka sangat ESP?


Pertama : Masalah migraine saya tiada lagi....cuma kalau dalam setahun maybe adalah kena 1-2 kali tapi sangat sekejap. Maybe sebab cuaca panas atau penat sangat. Tak macam zaman study dulu...boleh kata setiap hari la sakit kepala.

Kedua : Bekas jerawat secara perlahan-lahan hilang dan kulit pun bersih kulit mati kesan jerawat. Ni paling suka kerana jerawat pun tak tumbuh dah macam dulu-dulu...yang mana dulu selalu keluar jerawat halus dan jerawat batu.

Ketiga : Saya dapat maintainkan berat saya dalam lingkungan 55-57 kg sahaja. Kalau bangun tido biasanya dalam 55kg lebih aje. Sebelum tidur biasa dalam 56kg lebih sikit... ESP adalah penyelamat terbaik diet saya.

Keempat : Ianya minuman yang sedap dan mengenyangkan. Saya hanya perlukan segelas air sejuk dari mesin air dispenser saya, kemudian saya masukkan 2 scoop ESP ...kacau dan minum. Saya tak perlu tambah apa2 kalau saya malas. Kalau rajin, tambah la buah-buah [ perlu guna blender] ...atau mix dengan Meal Shakes atau Cinch perasa chocolate khususnya. Namun feveret saya minum begitu sahaja sebab sangat sedap. Paling special, ia tak berketul pun walau dibancuh dengan air sejuk! Ha ni paling best. Oh ya saya elakkan bancuh dengan susu atau yourgurt kerana saya tahu bila low fat, ia mengandungi gula. Malah yourgurt pun masih dan ada gula...jadi saya avoid supaya tak ganggu berat badan saya kemudian hari.


Blender yang kami sediakan untuk bancuhan minuman....tapi saya jarang pakai kerana jarang nak mix dengan buah.

Selain ESP boleh kata semua produk Shaklee ada dalam rumah saya...cuma saya suka ESP sebagai feveret supplement kerana kesannya ketara pada saya hingga hari ini.


Jika anda mahu berat yang ideal, kulit dan tubuh yang sihat, cubalah amalkan ESP secara konsisten. 

Tapi kalau nak cepat slim...cuba amalkan Cinch Shake! Nanti akan datang saya share pasal Cinch Shake pulak ya!

Have a nice day!




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 
These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. 
 Pengedar Shaklee Kuala Terengganu 
 Berminat nak beli produk Shaklee ? 
Berminat nak JOIN AHLI Shaklee ? 
Nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA? 
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com 
Gmail : addinnasa[@]gmail.com 

 ðŸ“± Call/Whatsapp : 012-853-5689 
 ðŸŒ» Salam sayang dari N2 @ Ibu Addinnasa 
 #pengedarshakleeterengganu 
#shakleereadystock 
#ShakleeVivixkualaterengganu 
#ShakleeMalaysia
#ESP Shaklee

Tiada ulasan: