Selasa, 5 Mei 2020

Masalah membuang masa puasa : Herb Lax atau Meal Shakes?

Masa bulan puasa ni , adalah perkara biasa jika kita mengalami masalah sembelit. Terutama bila kita sangat kurang minum air....ditambah masa berbuka nak ke sahur bukanlah lama sangat. Pastinya pengambilan air akan berkurang. Ditambah jika kita tak amal makan buah dan sayur pastinya masalah sembelit pasti menjelma.


Pengedar Shaklee Kuala Terengganu
Saya juga tidak terkecuali mengalami masalah ni masa awal puasa. Tapi secara jujur, saya tahu saya biasanya amik Herb Lax untuk bagi lawas. Cuma kebetulan masa tu teringat kelebihan yang ada pada Meal Shakes Shaklee.

Malam tu sebelum masuk tidur saya buat air bancuhan ESP Shaklee + Performance Drink + Meal Shakes Shaklee. Sambil belek canister Meal Shakes , ada satu perkataan telah menarik perhatian saya....iaitu Gum Arabic.

Pengedar Shaklee Kuala Terengganu


Waktu tu saya teringat kelebihan Arabic Gam ni ialah ia bertindak sebagai prebiotik untuk badan. Sebab itu ia sangat bagus diambil oleh anak-anak yang picky eater dan anak yang ada masalah sembelit. Boleh baca artikel sebelum ini....Produk Shaklee ada Gum Arabic?

So malam tu saya bancuh minuman letak extra Meal Shakes Shaklee ni...

Sejak dari itu saya tiada masalah susah nak membuang sepanjang berpuasa.

Mungkin ada yang tertanya, mengapa saya tak ambil sahaja beberapa biji Herb Lax telan dan masalah susah buang pasti selesai.

Bagi saya kita ada 2 pilihan. Mereka yang suka amalkan jenis pil, boleh amalkan pengambilan Herb Lax untuk melawaskan proses pembuangan.

Mereka yang suka jenis minuman dan bancuh-bancuh ni boleh la memilih Meal Shakes sebagai penyelesai masalah sembelit.

Secara jujur Meal Shakes* menjadi pilihan saya kerana kelebihan ia sebagai

✔️ minuman berkhasiat yang seimbang dengan semua keperluan nutrien yang diperlukan oleh badan.

✔️ Dalam bentuk minuman dan ia sangat bagus dalam memastikan badan cukup air sepanjang berpuasa siang hari.

✔️ Tiada masalah kulit kering sepanjang berpuasa kerana pengambilan Meal Shakes bantu kulit sentiasa moist [ lembap].

✔️ Boleh diamal seisi keluarga dan tidak terhad pada kanak-kanak sahaja atau hanya orang dewasa.

✔️ Mudah dan mengenyangkan. Boleh diamalkan waktu moreh atau pelengkap sahur.

✔️ Bantu kita kekal sihat dan bertenaga sepanjang berpuasa.


Ditambah masa bulan puasa ni, saya tak berapa selera makan. Bila umur dah 40 an ni, saya cuba kurangkan makan. Mudah untuk solat terawih. Selepas terawih, orang biasa amik moreh...tapi saya suka minum sahaja air untuk pastikan badan tidak dehidrate sepanjang berpuasa. Minum Meal Shakes Shaklee bersama ESP Shaklee dan Performance Drink dah menjadi kebiasaan kami sekeluarga so lebih mudah nak jadi amalan untuk ganti moreh. So Meal Shakes adalah pilihan saya untuk mengatasi masalah pembuangan yang kurang lawas.

Anda nak cuba?

Meh MESEJ SINI untuk dapatkan 1 canister dan rasai sendiri perbezaannya!




 * These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease. 

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
 Pengedar Shaklee Kuala Terengganu 
 Berminat nak beli produk Shaklee ?
Berminat nak JOIN AHLI Shaklee ?
 Nak makan vitamin Shaklee secara PERCUMA?
 Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ðŸ“± Call/Whatsapp : 012-853-5689

 ðŸŒ» Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

 #pengedarshakleeterengganu
#shakleereadystock
#ShakleeVivixkualaterengganu
#ShakleeMalaysia
#Mealshakesreadystock

Tiada ulasan: