Isnin, 29 Oktober 2018

Dah makan vitamin dari kecil?

Masa kecik lagi arwah mak memang berikan kami vitamin....paling biasa pun multivitamin dan minyak ikan brand seven seas. Ya arwah mak kata penting makan vitamin untuk otak pandai.

Ditambah pulak masa saya kecik, kaki selalu kena kudis. Kudis sampai bernanah.. maka lagi la selalu kena suruh makan vitamin.

Makan ubat bila dah parah...lambat sangat baik kena pergi doktor amik ubat.

Bila dah masuk universiti...memang tak amik vitamin. Sebab fikir dah besar...dan rasa taknak bebankan mak dan abah. Adik pun ramai lagi perlukan perbelanjaan.

Ceritanya bila selalu kena migrain, rakan projek kolej syorkan la vitamin Shaklee...masa tu nama ESP adalah Soy Protien dan Ostematrix zaman tu dipanggil Kalsium Magnesium.

Image result for instant protein shaklee

Berbekalkan makan 2 jenis ni ada perubahan pada kesihatan saya....dan kerana rasa ada kebaikan boleh dikongsi saya share kan pada kawan-kawan kenalan di kolej.


Dah nama pun student U....memang selalu mudah rasa letih tapi tetap kena belajar kan?

Slowly saya tambah makan B complex dan Lecitin.

Kawan-kawan pun excited mencuba. Memang nampak hasil. Walau penat, otak masih boleh fokus belajar.

Berbekalkan order kawan-kawan yang rata2 hanya beli 2 vitamin ini, dapatlah saya merasa bonus Shaklee hingga 4 angka dari zaman belajar di U lagi.

Alhamdulillah.

Sampai sekarang masih makan vitamin ni sebab dah dapat peluang tengok kilang Shaklee kat US. Lebih yakin dengan kualitinya dan keberkesanannya.

Nak cuba? Boleh mesej di sini...... <NAK CUBA VITAMIN SHAKLEE>

Next entry....Sampai bila kena makan vitamin?

Stay tune.



 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: