Selasa, 11 April 2017

Anak suka makan ayam? Jangan lupa sediakan vitamin.

Masa saya kecik dulu saya sempat merasa bela ayam daging... dari anak ayam sampailah ayam boleh sembelih. Proses ayam membesar pun makan masa dalam 3 bulan. Dapatlah saya lihat sendiri perkembangan anak ayam tu sampailah boleh di makan maksudnya dah matang.

Tapi memandangkan faktor ekonomi hari ini yang mana permintaan melebihi penawaran maka dari situ wujudlah ayam GMO iaitu ayam yang di inject agar cepat besar. GMO bermaksud Genetic modified organisme. Jika dulu ayam membesar 3 bulan tapi sekarang hanya 28 hari sahaja.

Baru ni saya lihat satu gambar yang menunjukkan banyakkan ayam yang mati kerana sakit....tak mustahil kerana zaman sekarang kebanyakkan produk makanan kita termasuk buah adalah GMO produk.

Ya kerap makan ayam juga boleh bawa masalah kesihatan pada kita dan terutama anak-anak yang sedang membesar.

Setiap kali lepas makan ayam atau daging saya pesan anak-anak saya makan vitamin untuk boost immune system seperti Nutriferon, Lecithin, Omega Guard dan Carotomax. Kenapa Carotomax? Oh kerana ia bukan hanya vitamin bagus untuk mata tetapi kerana ia berkuasa 3 kali ganda dari vitamin C.
Jadi hari ini, kerana pemakanan kitaa terdedah kepada punca penyakit maka pengambilan vitamin adalah sangat penting.
So ibu-ibu dan ayah-ayah diluar sana...jangan lupa sediakan vitamin untuk seisi keluarga. Mencegah lebih baik dari merawat. Bila kita sekeluarga sihat insyaAllah anak aktif dan mak ayah dapat bekerja dengan lebih produktif.

Mencari vitamin seisi keluarga? Boleh terus whatsapp saya di www.wasap.my/60128535689 untuk dapatkan konsultasi.

Tiada ulasan: