Selasa, 30 Jun 2015

Bila ada gaji mak pesan ini.....


Dulu saya bernikah masa saya masih belajar....bila dah kahwin saya memang tak kerja ...so duduk rumah aje. Tapi sebab saya tahu saya perlu usahakan sesuatu untuk ada duit sendiri...saya buat tuition aje kat rumah. Dapatlah beri mak RM50 sebulan. Hakikatnya mak tak harap pun sebab tahu anak dia tak kerja.

Bila saya dapat masuk maktab... mak dah mula bagi tahu apa nak kena buat bila ada gaji....


Antara mak pesan....

Bila ada gaji ...kena tahu untuk apa duit yang kita dapat. Mak kata dulu masa mak kerja [ sebelum berkeluarga] duit gaji mak akan masukkan duit dalam tabung masjid yang didahulukan. kemudian mak beri pada mak ayah dia [ atok-atok saya].

Bila saya memula dapat gaji sebagai guru , mak pesan... bila dah ada duit...peruntukkan duit bahagian ALLAH...satu perniagaan yang takkan rugi. Selain untuk mak abah... untuk keluarga beri yang terbaik.

Pastikan beli beras yang bagus untuk keluarga. Beli barang dapur yang lebih baik dari sebelumnya.


Bila ada tambahan baru lengkapkan lagi keperluan rumah seperti perabot atau lain-lain.

Sebab masa kami susah [ masa tu mak terpaksa kerja kilang, tukang masak kat sekolah....] adakala mak terpaksa buat kerja tambahan untuk dapatkan duit tambahan maklum kami semua 7 beradik.
Memang adakala mak beli beras biasa...minyak masak pun dalam peket..

Saya belajar sebuah kehidupan apabila mak terpaksa bersusah membesarkan kami 7 beradik....

kerana inilah juga saya mula buat Shaklee zaman belajar. At least ada satu sumber untuk saya kurangkan tanggungan mak.

Oleh kerana itu juga visi saya untuk melihat lebih  ramai para isteri mempunyai pendapatan tambahan untuk membantu meringankan tanggungan suami dan sekurang-kurangnya bila isteri ada pendapatan sendiri boleh juga berbelanja barangan dapur dengan lebih baik selain back up untuk diri sendiri.

Sebagai surirumah, siapa kata tak boleh jadi CEO untuk sebuah organisasi ? Shaklee boleh tau! Kalau anda serius untuk punya pendapatan dan impian yang besar untuk keluarga anda!


Kelebihan Bisnes Shaklee? 

1. Sistem kompensasi yang ditawarkan sangat memudahkan pengedarnya.

2. Bisnes yang dapat dijalankan secara mobile... walau travel pesanan boleh dibuat melalui hp atau tab/ipad.

3. Tidak perlu simpan stok sampai berpuluh  ribu kerana Shaklee menawarkan servis penghantaran yang tip top.

4. Banyak meeting dan kelas adalah percuma. Jika ada bayaran yang dikenakan hanya untuk bayaran makanan sahaja.

5. Suami isteri boleh buat walau part time.

6. Bisnes yang mudah dapat repeat order.

7. Produk yang mesra alam, selamat dan berkesan.

8. Bisnes yang punya demand yang berterusan kerana orang perlu sihat baru boleh bekerja dapat duit lebih kan?


Banyak lagi sebab mengapa kami memilih Shaklee !

Berminat nak sertai kami atau ingin dapatkan produk Shaklee? Penghantaran adalah seluruh Malaysia.

Boleh buat ORDER VITAMIN DI SINI.



 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan. COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com
 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: