Sabtu, 20 Disember 2014

Jerawat tanda masalah dalaman?


Pernah tengok gambar ini?

Bila saya tengok video tentang ini, saya rasa macam ada kebenaran.

Setiap kali saya travel atau saya kurang air, saya dapati memang senang jerawat keluar kat bahagian bawah mulut berhampiran dagu. 

Hakikatnya jerawat keluar disebabkan banyak faktor ; antaranya 

1. Stress
2. Hormon yang tak balance
3. Kurang air
4. Makanan yang tidak seimbang 
5. Persekitaran yang tidak sihat [ banyak pencemaran].

Saya juga sarankan untuk masalah ini pengambilan beberapa vitamin seperti Vitamin C , B Complex, Gla Complex dan Vitamin E. Selain itu jika individu itu mempunyai masalah jerawat batu saya sangat sarankan pengambilan Garlic dalam membantu mencairkan darah.

Fungsi vitamin yang saya sarankan boleh dibaca melalui entry sebelum ini Cantikkan Kulit dengan Vitamin.

Jika berminat nak dapatkan produk Shaklee dan konsultasi boleh hubungi saya di talian 0128535689.


Tiada ulasan: