Beli sebelum GST ?

Banyak banner tepi jalan yang saya temui akan tulis ayat ini " Beli sebelum GST" termasuklah banner hartanah.

Di kala ini saya tak terfikir nak beli rumah atau kereta baru kerana memadai dengan yang ada alhamdulillah. Cuma saya fikirkan vitamin yang saya dan keluarga nak makan.

Serius saya mula belikan mak stok vitamin terutama Vivix la sebab mak memang nampak kesan bila makan Vivix untuk masalah diabetis yang mak lalui.

Apa jadi selepas GST? Mungkin ramai yang mengeluh dan ramai yang mula menjadi pengguna bijak. Kita pastinya akan lebih berhemah dalam berbelanja. Tak penting tak perlu beli.

Bagi mereka yang ada back up pendapatan insyaALLAH boleh juga compensate dengan side income yang diperolehi apabila hendak berbelanja.

Namun saya sentiasa berdoa.....Semoga Allah sentiasa memberi bantuan kepada rumah anak yatim, anak-anak sekolah tahfiz , rumah orang tua, kurang upaya.... moga Allah berikan pertolongan kepada mereka yang berusaha membangunkan Islam insyaALLAH.

Allah juga yang mengaturkan segalanya... kita kena yakin aturan ALLAH semuanya adalah terbaik namun kita kena juga usaha untuk dapatkan yang terbaik !

Oh ya untuk warga Miri next week 16 Disember adalah taklimat GST ya... jangan lupa luangkan masa untuk memahami apa sebenarnya GST dan apa yang kita boleh buat agar kita masih boleh dapatkan vitamin yang terbaik untuk kesihatan yang optimum !



 Salam sayang dari


 N2 @ Ibu Addinnasa

Catat Ulasan

0 Ulasan