Selasa, 11 November 2014

Basic Four Shaklee untuk dapatkan kesan vitamin yang sebenar?

Kalau nak bina rumah perlu ada tiang kan? Kalau makan Shaklee pun sebenarnya ada 4 asasnya.

Shaklee Muar

Makan vitamin bukan macam makan ubat, kesannya makan masa dan secara semulajadi bukan paksaan seperti ubat.


Kesan ubat bersifat sementara maka kita tak bergantung kepada ubat kerana badan kita iaitu sel tidak mengenali ubat sebagaimana ia mengenali vitamin dan zat galian.


Jika orang tanya berapa lama nak makan vitamin untuk dapatkan hasil yang bagus? Jawapan saya mudah sahaja, cuba amalkan lebih 120 hari secara istiqamah. Perlukah berhenti selepas 120 hari?
Pada saya rugilah kan bila dah sihat tapi kita taknak kekalkan kesihatan. Sedangkan kereta pun kita jaga dengan baik inikan pula badan sendiri yang tiada galang ganti.

Namun orang tanya apakah vitamin yang memberi kesan pada kesihatan? Saya jawab amik basic set dahulu.

Apa basic set Shaklee?



ada 4 produk utama Basic 4 ini iaitu

ESP Shaklee

Protien adalah keperluan asas pembinaan sel. Semua sel diperbuat dari protien. Rambut, kuku, kulit dan otot adalah dibina dari protien. Maka sel yang sel akan terhasil melalui pengambilan protien yang seimbang. Shaklee ESP diperbuat dari kacang soya yang asli dan TIDAK DIUBAH SECARA GENETIK. Itulah yang dimaksudkan dengan Non GMO Soy. Ada juga yang bertanya apa sebenarnya GMO tu? GMO adalah genetik yang diubah contohnya seperti buat tembikai yang bijinya putih itu adalah contoh mudah GMO produk. Buah itu dipaksa membesar walau belum sampai masanya.
Kacang soya Shaklee dibiarkan membesar secara semulajadi manakala proses pembersihan kacang soya sebelum dijadikan serbuk ESP dicuci dengan air bersih dan bukan alkohol seperti sesetengah produk yang berada di pasaran. ESP Shaklee tidak mengandungi alkohol, laktosa dan kolestrol. ESP mengandungi semua asid amino yang diperlukan oleh badan bagi mengekalkan tisu tisu yang sihat termasuk membekalkan 9 amino asid yang tidak dapat dibina oleh badan. ESP Shaklee tidak mengandungi pewarna, perisa tiruan, pemanis dan bahan pengawet.

Penghasilan sel yang sihat sangat penting untuk penyerapan vitamin dan zat galian yang lain dengan baik.
Shaklee Miri
Ihsan Google.
Pengambilan ESP Shaklee sangat penting dalam membantu penghasilan sel yang sihat dan membantu memperbaiki sel tisu yang rosak.


Vitalea Shaklee

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan zat besi. Ia penting dalam pembinaan hemoglobin dan membantu sel mendapat makanan yang lengkap dengan vitamin dan galian yang diperlukan. Vitalea Shaklee mengandungi semua vitamin dan galian yang lengkap. Sel yang sihat akan lebih efektif apabila mendapat semua vitamin dan galian yang diperlukan untuk pertumbuhan dan sistem tubuh.

Vitamin C Sustained Release.

Shaklee mempunyai Vitamin C 500mg sustained release yang bermaksud bersifat pelepasan masa. Setiap 100mg akan dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut keperluan badan. Ia sangat penting untuk melindungi sel dari kerosakan dan serangan penyakit. Vitamin C Shaklee tidak mengandungi pewarna, perisa tiruan dan pengawet tambahan. Ia diperbuat dari ekstrak kanji jagung dan sebiji vitamin C bersamaan dengan 7 1/2 biji oren.Vitamin C Shaklee mengandungi 120mg Bioflavonoids yang membantu penyerapan vitamin C secara langsung meningkatkan keberkesanan Vitamin C itu sendiri.


B complex Shaklee

Vitamin B Shaklee lengkap dengan 8 kumpulan B dan ia sangat penting dalam pembinaan sel darah merah dan saraf. Vitamin B complex Shaklee juga lengkap dengan Biotin dan asid folik.
Ia juga dikenali sebagai vitamin penenang atau penstabil hormon. Ia sangat penting untuk memastikan sel sihat dan bergerak aktif.


Maka anda dah tahu mengapa pentingnya Basic Four ini bukan? Secara ringkasnya boleh saya jelaskan bahawa ESP adalah untuk bina sel, Vitalea adalah untuk makanan lengkap sel, Vitamin C sebagai pelindun Sel manakala Vitamin B complex untuk membantu Sel aktif dan sihat.

InsyaALLAH dalam entry akan datang saya akan sharekan secara lengkap pengambilan Basic Four ini bersama vitamin lain yang diperlukan untuk mendapatkan hasil yang optimum.

Jumpa dalam next entry insyaALLAH.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.
COD Shaklee Miri Sarawak.

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

Salam sayang dari

 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: