Rabu, 15 Oktober 2014

Susuibu - bayi membesar dengan sihat dan antibodi yang kuat.

Kelebihan menyusu susuibu sangat banyak dan pasti paling utama adalah untuk perkembangan bayi yang sihat dengan antibodi yang kuat.


Ramai ibu hari ini menyedari hakikat ini. Terutama bagi mereka yang bekerja dan bayi perlu dihantar ke taska, bayi memerlukan sumber untuk mereka membesar dengan sihat dan mampu bertahan untuk melawan penyakit.

Seperti yang telah selalu saya tekankan...pengambilan vitamin adalah ibarat memakai tali keledar. Pastinya mereka yang memakai tali keledar mempunyai risiko kecederaan yang minima berbanding dengan mereka yang tidak memakai langsung.

Sama dengan bayi menyusu susuibu. Bukan bermaksud mereka ini kebal dari penyakit sehingga tidak jatuh sakit...bukan begitu. Tetapi mereka ini cepat recover bila mereka terkena penyakit yang berjangkit dari anak2 taska yang sakit.

Si ibu juga boleh boost vitamin melalui susuibu yang disalurkan kepada si anak tadi.

Saya dah berjaya menyusukan dua anak bujang saya...dan memang sangat mengujakan bila mereka ini cepat sembuh dari demam atau sakit sepanjang mereka membesar iaitu dari bayi sehingga 3 tahun [ sepanjang menyusu susuibu ].

Memang ramai ibu yang mengambil vitamin sepanjang menyusu...dan saya sangat bersyukur atas kesedaran itu. Mereka bukan hanya fokus pada KUANTITI SUSUIBU yang dihasilkan tetapi mereka memang bersungguh mengamalkan makan vitamin untuk bayi itu membesar dengan sihat dan mempunyai antibodi yang kuat.

Ibu yang bekerjaya pastinya mementingkan kesihatan anak mereka terutama jika si manja dihantar ke taska dan bercampur dengan ramai anak2 lain. Pengambilan vitamin yang diambil oleh si ibu sebenarnya sangat membantu meningkatkan sistem pertahanan si bayi.

Testimoni terdekat saya ialah adik ipar saya yang amalkan vitamin Shaklee. Beliau amalkan 6 vitamin utama Shaklee yang memang bagus untuk penyusuan.

Vitamin itu adalah

ESP Shaklee
Vitalea
B complex
Vitamin C
Alfalfa
Ostematrix.

Cuba tengok anak buah saya ...Faiq Iman. Sehingga hari ini anak comel ini masih menyusu susuibu melalui hasil perahan ibunya setiap hari.

Shaklee Miri

Anda ingin membeli set penyusuan tetapi tak tahu yang mana?

Boleh rujuk artikel ini ➡ SET PENYUSUAN MANA SESUAI UNTUK SAYA?] untuk kemudahan anda membuat pesanan vitamin Shaklee untuk penyusuan susuibu buat si manja anda.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

 Penghantaran COD Shaklee Miri Sarawak. 

 Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp : 012-853-5689 ♛

 Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: