Ahad, 26 Oktober 2014

Otak anak yang sihat; Tripple Gems Shaklee bagus untuk sarapan?

Semasa menjadi cikgu dulu, bila masuk kelas pagi saya suka tanya " Sarapan apa kamu hari ini?" dan ada banyak jawapan kanak2 comel itu beri.

Shaklee Miri COD

Bayangkan budak umur 9 tahun [ darjah 3 ] bila jawab soalan cikgu bagi sambil menjerit mengharapkan perhatian cikgunya. Lucu dan adakala mencuit juga perasaan bila ada yang jawab ...    " Tak sempat sarapan la cikgu."

Biasanya jawapan yang mereka beri ialah

1. Sarapan sekian...mak masak sekian....

2. Tak sempat cikgu

3. Tak makan sebab mak tak sediakan

Paling kasihan mereka yang tak bersarapan...so biasanya kalau mereka ada bekal air saya pesan agar mereka minum dulu supaya mereka masih bertenaga walaupun yang diteguk hanya air kosong sahaja.

Bagi yang mak masak pula adakala mak masak yang heavy sudahnya anak dia mengantuk dalam kelas.

Ada pula everyday mak bagi makan hotdog sudahnya anak dia jadi sangat besar walhal masa darjah satu dulu badan kurus aje.

Kadang2 mungkin si ibu ni buntu nak bagi anak makan apa sarapan pagi maklumlah masa tu berlalu sangat cepat. Terutama mereka yang naik bas mereka akan keluar awal pagi lagi berbanding murid yang mak ayah mereka hantar ke sekolah.

Namun bagi anda ibu yang sedang membaca coretan saya ini...apakah yang anda berikan kepada anak anda sebelum mereka ke sekolah?

Adakah segelas teh? Atau segelas Milo atau Horlicks? Atau juga segelas susu?

Mahu tak cuba berikan mereka yang lebih baik?

Paling penting set sarapan ini sangat bagus untuk pembentukan otak yang cergas, badan yang sihat serta ia juga mengenyangkan dalam keadaan mereka yang perlu ke sekolah awal pagi.

Set yang saya maksudkan ialah campuran minuman ESP + Meal Shake + Performance Drink.

ESP Shaklee ada sejenis supplement protien yang berkualiti dan ia adalah non GMO soy iaitu soya yang tidak diubah genetiknya. Tidak mengandungi laktos dan kolestrol. Sangat bagus untuk pembesaran otak anak sepertimana yang mereka perlukan.

Protien berperanan dalam proses pemielinan iaitu untuk menghantar impuls saraf.
Semakin tinggi kemampuan menghantar impuls maka semakin tinggi tahap kecerdasan otak anak.
Maka pentingnya protien yang seimbang untuk keperluan ini.

Shaklee Miri ready stock

Ada 9 amino asid yang penting dan diperlukan oleh badan tetapi ia tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Maka protien ini perlu diambil dari sumber luar dan ESP Shaklee mengandungi 9 amino asid ini.


Meal Shake pula mengandungi semua nutrien yang diperlukan oleh anak untuk membesar dengan sihat. Ditambah pemakanan hari ini anak2 kita terdedah dengan pelbagai jenis junk food.

Performance drink membantu kestabilan air dalam tubuh anak kita agar mereka kekal sihat dan tidak mudah dehydrate. Maklum anak2 ni jarang nak minum air dan kerana inilah mereka mudah jatuh sakit terutama bila aktif dan badan mula dehydrate.

Sesungguhnya pengambilan 3 jenis minuman ini [ boleh dibancuh sekaligus] sangat sesuai untuk anak kita ...bagus untuk otak mereka dan mereka juga mudah kenyang tetapi tidak menyebabkan mereka mengantuk malah sangat segar dan kekal aktif.


Shaklee Miri Ready Stock

Nak dapatkan stok ini? Boleh hubungi kami di talian di bawah.



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


 Penghantaran produk Shaklee ke seluruh Malaysia, Indonesia, China dan Taiwan.

COD Shaklee Miri Sarawak.

Untuk maklumat lanjut berkaitan keahlian Shaklee [atau] pembelian produk Shaklee [atau] menjana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan kami melalui
Email Yahoo : nnorita78[@]yahoo.com
Gmail : addinnasa[@]gmail.com

 ♛ Call/Whatsapp/ Telegram : 012-853-5689 ♛ 

Salam sayang dari
 N2 @ Ibu Addinnasa

Tiada ulasan: